Μια βαλίτσα στο βάθος

Δευτέρα Γυμνασίου πήγαινα όταν έστειλε πρόσκληση η θεία από την Αυστραλία. Εφτιαξε τα χαρτιά ο πατέρας, περάσαμε γιατρούς, ετοιμάσαμε μπαούλα και μια εβδομάδα πριν από την αναχώρηση, πέσαμε οικογενειακώς στο κρεβάτι από βαριά ανεμοβλογιά. Δεν ήταν τυχερό μου να δω από κοντά καγκουρό.
Ηθελα πολύ να φύγω. Τελικά έφυγα από το νησί και πήγα Αθήνα. Μικρό ταξίδι, μικρές αλλαγές. Το είχα δει αλλιώς το έργο. Μετανάστης στα ξένα, άγνωστος μεταξύ αγνώστων. Με αλληλογραφία. Να έστελνα κάρτες με εξωτικά τοπία στους φίλους. Σαν εκείνες που έστελνε η θεία. Ηθελα ρε παιδί μου και ένα δράμα. Αχ! πόσο μου λείπει η πατρίδα, να φιλήσω το χώμα, λες και δεν θα είχε χώμα η Αυστραλία. Να μη σας τα πολυλογώ, την έχασα την ευκαιρία. Μετά το στρατιωτικό, ήταν να πάω στην Αμερική. Ολα κανονισμένα. Δουλειά, σπίτι, τα πάντα. Ακριβώς μια εβδομάδα πριν πάρω τη βίζα, ερωτεύτηκα. Κατακούτελα. Μου έφυγε από το κούτελο εκείνος ο έρωτας, 13 χρόνια μετά. Πάει και η Αμερική. Τώρα που το σκέφτομαι, καλώς. Ο έρωτας στη γλώσσα σου είναι καλύτερος. Αντε να κάνεις μετάφραση… δύσκολο.
Πέρασαν κι άλλα χρόνια. Πολλά χρόνια. Τα παιδιά των φίλων μου μεταναστεύουν. Τους τελευταίους 2 μήνες, 6 έφυγαν. 2 για Αμερική, οι υπόλοιποι Γερμανία. Με πτυχία Πανεπιστημίου όλοι. Κλαίνε οι φίλοι. Τα ανάστησαν, τα σπούδασαν και «τα έχασαν». Αφού είναι για το καλό τους. Ο άλλος τελείωσε Νομική και τώρα δουλεύει ψήστης σε σουβλατζίδικο. Τι να κάνει. Τι να κάνω και ’γω. Πάντα, σε όσα σπίτια άλλαξα στη ζωή μου, δίπλα στην εξώπορτα βάζω μια παλιά δερμάτινη βαλίτσα. Ολοι, νομίζουν ότι είναι διακοσμητική. Λάθος. Για να μου θυμίζει ότι μπορώ να φύγω. Μόνο που τώρα, είναι μάλλον αργά.
Γράφει ο Άγγελος Πυριόχοςwww.adesmeytos.gr

Leave a Reply

